شرکت بهره برداری مترو تهران در بیانیه‌ای علت اصلی تصادف ۲ قطار مترو تهران - کرج را اعلام کرد.

حادثه مترو تهران حادثه مترو کرج حادثه خط ۵ مترو تهران

به گزارش همشهری آنلاین، روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران در پی حادثه‌ دیروز اول دی‌ماه در خط ۵ (تهران - کرج) بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد: 

«در ابتدا لازم است صمیمانه از شهروندان و مسافران عزیز تهرانی و کرجی که به علت حادثه اول دی ماه با مشکل مواجه شدند و صبورانه این پیش‌آمد را تحمل کردند، پوزش بطلبیم و نوید دهیم تمامی همکاران ما در شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه حداکثر تلاش خود را به کار خواهند بست تا از بروز حوادث مشابه جلوگیری کنند.

پس از بررسی‌های صورت گرفته، علت العلل حادثه مترو تهران - کرج درصبح روز یک دی ماه، ضعف ناوگان، فرسودگی در سیستم سیگنالیگ و تجهیزات تشخیص داده شد که به ایجاد خطاهای متعدد در سیستم اتوماتیک حمل و نقل ریلی و در نتیجه افزایش تکیه سیستم به عوامل انسانی خارج از پروتکل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در سال‌های اخیر منجر شده است‌.

بیشتر بخوانید: 

امروزه در متروهای پیشرفته‌ی دنیا، مراکز فرمان و سیستم سیگنالینگ از مهمترین بخش‌های مورد توجه محسوب می‌شود که متاسفانه در تهران حدود بیست سال از نوسازی این مراکز حیاتی می‌گذرد.

طبق بررسی‌های به عمل آمده در کمیسیون عالی سوانح و بازبینی که در ظهر روز حادثه با حضور تمامی عوامل ذی‌ربط در ایستگاه چیتگر برگزار شد و پس از بازبینی و بررسی مکالمات مرکز فرمان و تصاویر استخراج شده از دوربین‌های نظارتی مشخص شد، راهبر قطار جانبی بدون داشتن سیگنال و مجوز عبور از ایستگاه، ۷۰۰ متر مانده به محل حادثه سیستم اتوماتیک قطار را بدون رعایت پروتکل و بدون هماهنگی با مرکز فرمان غیر فعال کرده و با وجود فعال بودن سامانه لوپ قطار اکسپرس و درست عمل کردن سوزن خط اصلی، متاسفانه منجر به برخورد قطار جانبی به قطار تندرو گردیده است. 

متاسفانه طی سال‌های اخیر اقدامات کافی برای توانمندسازی و ارتقا و ارزیابی نیروی انسانی مترو تهران انجام نشده و از سوی دیگر با فرسودگی و عدم اورهال زیرساخت‌ها، فشار کاری نیز به این کارکنان زحمت‌کش دو چندان شده است. این در حالی است که راهبران مترو همواره در خدمت‌رسانی به شهروندان بی دریغ تلاش می‌کنند.

 از اورژانس، آتشنشانی، نیروی انتظامی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، به ویژه دکتر زاکانی شهردار تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که با حضور میدانی خود، یکپارچگی در مدیریت بحران را به نمایش گذاشتند به خاطر حضور به موقع، تلاش خالصانه و همراهی‌شان در این حادثه صمیمانه قدردانی می‌شود.

همچنین از تمامی کارکنان زحمت‌کش و خدوم شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه که با تمام توان برای ارائه خدمات در مترو تلاش می کنند، تشکر می‌کنیم.

در پایان از تمامی مسئولان تقاضا می‌شود بحث نوسازی و اورهال شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه را در اولویت برنامه‌ای خود قرار دهند.»

کد خبر 645079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    9 0
    عجب دلیل موجهی! اگر سیستم سیگنالینگ قابل اطمینان نیست چرا با جان مردم بازی میکنید؟
  • خاوری IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    1 0
    یعنی مثل همیشه خلبان دچار نقص فنی شده بود. خب اگر این مورد مطرح نمی شد چهارچرخ رو هوا مونده بودیم چه دلیلی می آورند !!!
  • فرزاد IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 3
    سعی بکنیم با خدا باشیم و رزق حلال بخوریم و سلامت و تندرست و اسلامی باشیم.
  • میهمان IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    3 0
    ژاپنی ها قطار با سرعت ۵۰۰ کیلومتر دارند. آمریکای‌های دارند با هایپرلوپ به قطار با سرعت ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسند آنوقت ما با قطارهایی که دلنگ دلنگ میکنند مشکل داریم هنوز.